Szkolenia handlowe

 

Szkolenia handlowe kształtują podstawowe i zaawansowane kompetencje w następujących obszarach sprzedaży:

 

  • nawiązywanie owocnego kontaktu z klientem – wiedza z zakresu psychologii osobowości, psychologii komunikacji i psychologii sprzedaży

  • budowanie długotrwałych, efektywnych relacji handlowych – ze szczególnym uwzględnieniem współpracy w perspektywie długoterminowej

  • komunikacja interpersonalna w procesie sprzedaży – z naciskiem na efektywność handlową i obustronne korzyści  

  • profesjonalna analiza potrzeb klienta – z wykorzystaniem nowoczesnych technik komunikacji handlowej oraz doświadczenia handlowego trenerów 

  • prezentacja oferty, perswazja i przekonywanie – umiejętności formułowania komunikatów handlowych, wypowiedzi perswazyjnych, nowoczesne techniki wpływu   

  • odpowiadanie na wątpliwości i obiekcje klienta - argumentacja, obrona oferty, przekonywanie   

  • negocjacje – umiejętność wypracowywania satysfakcjonującego kompromisu

  • etyka handlu – zasady uczciwej i pozytywnej sprzedaży z uwzględnieniem interesu i dobra wszystkich stron oraz z ukierunkowaniem na budowanie wizerunku przedsiębiorstwa

  • obsługa posprzedażowa – przede wszystkim w perspektywie współpracy długoterminowej 

  • postępowanie w sytuacjach trudnychasertywność w procesie sprzedaży, rozwiązywanie konfliktów

 

 

W następstwie procesu szkoleniowego uczestnik:

  • zyskuje większy wpływ na decyzje klienta

  • podnosi własną efektywność sprzedażową 

  • łatwiej nawiązuje owocne kontakty handlowe

  • lepiej radzi sobie z codziennymi sytuacjami problemowymi w handlu

  • unika zbędnych nieporozumień i konfliktów

  • rozwija umiejętności przydatne w każdej życiowej sytuacji

  • podnosi własną kreatywność i skuteczność w znajdowaniu rozwiązań codziennych problemów

  • zyskuje większy komfort codziennej pracy

  • zwiększa obroty swojego przedsiębiorstwa

  • zyskuje większą satysfakcję z wykonywanej pracy

 

Firma Wojciech Imielski - szkolenia i doradztwo projektuje szkolenia handlowe oparte na podstawowej, naczelnej zasadzie aktywnej sprzedaży. Warsztaty kształcą umiejętności czynnego i profesjonalnego wychodzenia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów, ich aktywnego pozyskiwania i utrzymania.

 


 

Zajęcia realizowane są z zastosowaniem:

  • prezentacji materiałów multimedialnych

  • studiów przypadku

  • gier szkoleniowych

  • dyskusji grupowych

  • analizy scen i filmów

  • psychologicznych technik twórczego myślenia

 

 

Merytoryczny zakres szkoleń handlowych w proponowanym przez firmę ujęciu jest podzielony na dwie główne grupy zagadnień:

  • podstawowe i zaawansowane techniki aktywnej sprzedaży

  • handlowe miękkie kompetencje interpersonalne  

   
Podstawowe i zaawansowane techniki aktywnej sprzedaży:

  • profesjonalne rozpoznanie potrzeb konsumenta

  • formułowanie i prezentacja oferty handlowej – z dogłębną analizą kwestii technicznych, językowych, związanych z kulturą osobistą i uwzględniających budowanie emocjonalnego kontaktu z klientem

  • umiejętność przemawiania językiem korzyści

  • profesjonalne formułowanie odpowiedzi na obiekcje i wątpliwości klienta

  • radzenie sobie z „trudnym” klientem i trudnymi sytuacjami handlowymi – tworzenie i analiza typologii „trudnego klienta” i trudnych sytuacji w handlu

  • profesjonalne prowadzenie rozmów telefonicznych




 

Komunikacja interpersonalna w procesie sprzedaży:

  • nawiązywanie pozytywnego kontaktu emocjonalnego z klientem

  • prowadzenie skutecznych i satysfakcjonujących rozmów

  • umiejętność słuchania

  • umiejętność budowania efektywnych, poprawnych i rzeczowych komunikatów

  • umiejętność formułowania, przekazywania i odbioru informacji zwrotnych

  • reagowanie na próby manipulacji (elementy asertywności)

  • skuteczna kontrola własnych emocji

  • elementy efektywnej autoprezentacji w kontakcie z klientem  

 


Asertywność w procesie sprzedaży

  • skuteczna, pozytywna stanowczość w kontakcie z klientem

  • obrona przed nadmiernym wpływem i manipulacją

  • umiejętność obrony własnych interpersonalnych granic i psychologicznego terytorium przed niechcianą ingerencją

  • umiejętność egzekwowania swoich praw w kontakcie z klientem

  • kulturalne i pozytywne rozwiązywanie sytuacji problemowych

  • świadomość granic ingerencji w psychologiczne terytorium klienta

 


Skuteczne rozwiązywanie konfliktów

  • teoria konfliktu

  • psychologiczne czynniki nieporozumień i sporów

  • cywilizowane prowadzenie sporu

  • kontrola emocji w konflikcie

  • umiejętność wykorzystania rozwojowego potencjału konfliktu

  • style i strategie rozwiązywania konfliktów

  • mediacje w konflikcie
     



Negocjacje handlowe:

 

  • podstawowe i zaawansowane techniki negocjacyjne

  • stosowanie technik negocjacji

  • rozpoznawanie strategii negocjacyjnej partnera

  • obrona przed technikami negocjacyjnymi


 

 


newsletter – aktualności, porady, bezpłatna metodologia szkoleniowa
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji handlowych od firmy Ośrodek Usług Psychologicznych Jerzy Imielski, ul. Wyzwolenia 5/19, 32-332 Bukowno, zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną  oraz z Ustawą z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne.
Masz pytania? Napisz lub zadzwoń:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Ośrodek Usług Psychologicznych Jerzy Imielski danych osobowych podanych w formularzu. Podanie danych jest dobrowolne. Administratorem danych osobowych jest Ośrodek Usług Psychologicznych Jerzy Imielski z siedzibą: ul. Wyzwolenia 5/19, 32-332 Bukowno. Podane dane będą przetwarzane w celach związanych z udzieleniem odpowiedzi, przedstawieniem oferty oraz świadczeniem usług przez administratora danych. Mają Państwo prawo do modyfikacji, wglądu i żądania zaprzestania przetwarzania podanych danych osobowych oraz ich usunięcia. Informujemy, że nie prowadzimy profilowania użytkowników odwiedzających stronę i kontaktujących się z firmą.